Home » Literatura » Literatura – The time-crunched triathlete

Literatura – The time-crunched triathlete

 

Možemo slobodno reći da su triatlonci posebna skupina ljudi koja se bavi ovim sportom amaterski ali iz nekog, drugim ljudima  nepoznatog razloga, ulažu u svoj napredak vrlo mnogo. Kod nas postoji ona jedna, rekao bih, mala skupina triatlonaca koja se ovim sportom bave profesionalno tj.  živi od njega. To podrazumjeva mogućnosti ulaganja u trening i napredak bez limita vremena. Mi ostali (rekao bih barem 95% ostalih) u vječnoj smo borbi sa raspoloživim vremenom za trening. Trening prije posla, rano ujutro, posao, trening nakon posla, kasno navečer, obitelj…sve su to konstante jednog prosječnog triatlonca amatera.

Postoji li način kako sve to uskladiti i postati brži triatlonac sa ne tako velikom satnicom treninga? Možda i postoji…

 

Knjigu “The time-crunched triathlete” nabavili smo upravo iz tih razloga, da bi pročitali savjet iskusnog trenera (Chris Carmichael) o napretku sa samo 8 sati treninga tjedno. Reference Carmichaela su impresivne: kroz njegov CTS (Carmichael Training Systems) prošlo je niz vrhunskih svjetskih imena kao što su Craig Alexander, Norman Stadler, Simon Whitfield, Lance Armstrong i još mnogi drugi.

Ukratko, knjiga govori o načinima postizanja boljih rezultata na triatlonu prvenstveno korištenjem visoko intenzivnih treninga. Dakle, ako već nismo u mogućnosti imati satnicu od 10 – 15 sati tjedno, uvijek možemo vrijeme koje nam jest na raspolaganju upotrijebiti na nešto pametniji način.

[amazon-product alink="0000FF" bordercolor="000000" height="240"]1934030619[/amazon-product]

Knjiga se sastoji od 8 dijelova u kojima je detaljno objašnjena filozofija “time-crunched” programa.

Iznesene su tako neke zanimljive ideje oko dijagnostike treniranosti u svakom od tri sporta koj smo i sami uspješno sproveli u djelo. Objašnjene su osnove nutricionizma u sportovima izdržljivosti.

Nekoliko različitih 6-8 tjednih programa (za različite distance ali i različite razine kvalitete) je detaljno objašnjeno i to za Sprint, Olimpijsku i Poluironman distancu.

Osnovne vježbe snage za triatlonce popraćene su slikama i detaljnim objašnjenjima.

Posebno nam se zanimljivima čine tablice intenziteta za plivanje i trčanje. Iako se tablice trkačkih intenziteta temelje na tempu u obliku min/milja (što ipak otežava kalkulacije s obzirom na navike određivanja tempa u obliku min/km) izrađene su na zanimljiv i neuobičajeni način. Pomoću RFT-a (Running Field Test) izračuna se prosječni tempo trčanja u možemo reći, modificiranom Cooperovom testu (RFT traje 8 minuta). Na osnovu ovog testa dobije se kritični tempo trčanja i derivacije tog tempa za Endurance run, Steady run, Tempo run i Fartlek. Sličan test se koristi i za testiranje u biciklizmu.

Za plivanje se pak koristi kritični tempo plivanja na 400 m. Na osnovu ovog vremena derivira se vrijeme za Base interval setove, Pace swim setove, Lactate treshold setove i Vo2 setove.

 

Smatramo da knjiga može pomoći svakom triatloncu amateru ali i profesionalcu, a sa cijenom od oko 100 kn možemo reći da treba biti obavezna literatura kod svih zaljubljenika u triatlon.

 

TKZd

 

[amazon-carrousel height="200" width="600"]23a6fee0-51d6-4d77-bb98-0ffb88219750[/amazon-carrousel]

 

 

 

Comments are closed.