Home » Prehrana sportaša, trening » Pretreniranost i triatlon

Pretreniranost i triatlon

 

Pretreniranost i triatlon

TKZd

Pretreniranost nije rijetka u triatlonu jer ovo je sport koji zahtjeva “željeznu” volju i odricanje a ogromna motivacija za uspjehom,  koja dominira kod triatlonaca, najčešće uzrokuje prepokrivanje treninga i najprije umor, kao prvu granicu obrane organizma a zatim i pretreniranost. Pretreniranost se definira kao psihofizičko stanje organizma koje se događa kad intenzitet i volumen trenažnog  opterećenja premašuju mogućnosti oporavka.

U triatlonu često nailazimo na problem da  kod naznaka pretreniranosti (pada sposobnosti, opadanja rezulatata) sportaši najčešće pokušavaju podići volumen i intenzitet treninga tražeči rješenje u neadekvatnom obimu rada a ono se nalazi upravo suprotno.

Ponekad uzroci i nemoraju biti same “trenažne” prirode. Posao, obitelj, obaveze, stres, na organizam djeluju kao katalizatori sindroma pretreniranosti pa je jednostavno pametnije u tim slučajevima smanjiti s treningom i pošteno se odmoriti.

Neki simptomi pretreniranosti:

Friel u svojoj “bibliji” navodi 3 stupnja pretreniranosti:

  1. Preopterećenje.  Normalni dio trenažnog procesa kad se podigne opterećenje treninga sa ciljem adaptacije. Preopterećenje će dovesti do superkompenzacije samo ako se ne pretjera u protivnom dolazi do drugog stupnja…
  2. Gomilanje treninga (overreaching). Trening abnormalnih volumena i intenziteta. Slijedi pad sposobnosti. Potreban je sve duži oporavak od treninga. Nastavak sa još jačim radom dovodi do 3. stupnja..
  3. Pretreniranost. Umorni ste od trenutka kad se probudite pa do odlaska na spavanje.

 

Proces povratka iz pretreniranosti

Osim prekida sustavne trenažne aktivnosti postoji još načina za ubrzani oporavak organizma:

  • Unos tekućine. Potrebno je znatno povećati unos tekućine u organizam.
  • Masaža. Pomoći će kako fizičkom tako i mentalnom rasterećenju.
  • Regeneracijski trening. 20 minutni trening u ekstenzivnoj zoni nadopunjen kvalitetnim istezanjem ubrzat će vaš oporavak.
  • Pravilna prehrana. Pojačani unos proteina (mesa), ali i vitamina (posebice B-kompleksa koji poboljšava sintezu proteina). Mliječni proizvodi. Suplementacija esencijalnim aminokiselinama (BCAA, glutamin).

 

Motivacija triatlonce tjera do ogromnih napora u svojim treninzima a sve tri discipline su, svaka na svoj specifičan način, izuzetno stresne na organizam. Ova činjenica zahtjeva od sportaša promišljanje o treningu i detaljno planiranje i programiranje kako ciklusa tako i pojedinih treninga jer puko “udaranje” po kilometrima i nahođenje principom “prst na čelo” je vjerovatno najveći uzrok sporijeg napretka a u krajnjem slučaju i pretreniranosti.

 

Comments are closed.