Home » Prehrana sportaša » Proteini za vrijeme I nakon treninga

Proteini za vrijeme I nakon treninga

Proteinska suplementacija I trening izdržljivosti

TKZd

Prehrana sportaša je u vrlo visokoj korelaciji sa sportskim napretkom I razvojem izdržljivosti. Sa sigurnošću je utvrđeno da prehrana može utjecati na stanične I molekularne procese u mišićima za vrijeme rada ioporavka. U nastavku ćemo navesti neke potencijalne mogućnosti utjecanja  proteinske suplementacije na organizam.

 

Proteini za vrijeme I nakon  treninga

Pravilno izbalansirani ugljikohidratno-elektolitni napitak za vrijeme treninga koristan je zbog: ugljikohidrata – osiguravaju gorivo za mišiće I natrijia – osigurava ravnotežu tekućine u tijelu. Nedavno je utvrđeno da mali  dodatak protein (2 % protein sirutke) ovakvom napitku doprinosi izdržljivosti više ngeo sam ugljikohidratni napitak (TKZd članak).  Osim ove činjenice zanimljivo je proučiti koje aminokiseline u protein I na koji način utječu na poboljšanje izdržljivosti organizma. BCAA suplementacija je upitna kad govorimo o utjecaju na izdržljivost unatoč brojnim reklamnim sloganima koji tvrde suprotno.

Unos proteina neposredno nakon vježbanja može koristiti sportašu pospješujući sintezu proteina I obnovu mišićnog glikogena. Slično kao I kod oporavka nakon vježbi snage unos proteinsko – ugljikohidratne kombinacije ubrzava oporavak. Za ovaj efekt su ponajviše zaslužne aminokiseline BCAA koje utječu na mišićnu sintezu proteina. Stoga se preporučuje unos 10-20 grama visoko – kvalitetnih proteina, neposredno nakon vježbanja,  koji će imati pozitivne efekte na trenažni proces sportaša.

 

Tags: ,

Comments are closed.