Home » Biciklizam, Prehrana sportaša » Čokoladno mlijeko – formula za oporavak

Čokoladno mlijeko – formula za oporavak

Čokoladno mlijeko – formula za oporavak

Autor: J.Š.

Istraživanje provedeno na Sveučilištu Texas u Austinu o utjecaju različitih suplemenata na oporavak u sportovima izdržljivosti, objavljeno u Journal of Strength and Conditioning Research,  pokazalo je vrlo zanimljive i vrlo praktične rezultate. Naime, 10 visokotreniranih biciklista i triatlonaca je u tri navrata (mjereno svaka 3 dana) opterećeno na bicikli u trajanju od 90 minuta pri opterećenju od 70% VO2max. Nakon svake vožnje programiran je četverosatni oporavak  u kojem su sportaši uzimali različite suplemente. Po završetku 4-satnog oporavka uslijedila je vožnja na kronometar na 40 km. Istraživače je zanimalo koji suplementi će najbolje oporaviti bicikliste i triatlonce za kronometar. Korišteni su sljedeći suplementi: čokoladno mlijeko (omjer proteina i ugljikohidrata iznosi 80:20), čisti ugljikohidrat (dextroza) i placebo.

Nakon suplementacije čokoladnim mlijekom biciklisti su u prosjeku postigli 6′ bolje vrijeme na kronometru nego u slučaju ostale suplemetacije.

Zaključak istraživanja je da je kombinacija ugljikohidrata i proteina u  čokoladnom mlijeku, idealna suplementacija za sportaše u sportovima izdržljivosti koji treniraju dva puta dnevno ili poput triatlonaca sudjeluju u kombinacijama sportova.

Pristupačnost čokoladnog mlijeka na tržištu omogućuju svakom sportašu ali i rekreativcu da iskuša ovaj proizvod i u svom programu oporavka. Važna je napomena da je čokoladno mlijeko najbolje uzeti do 15 minuta nakon treninga radi nadoknade glikogena u muskulaturi i resinteze proteina koji se najbrže odvijaju u početku oporavka.

Comments are closed.