Home » plivanje, trčanje, trening » Plivanjem do bržeg oporavka

Plivanjem do bržeg oporavka

 

Plivanjem do bržeg oporavka

Autor: JŠ

Triatlonci pokušavaju razne tehnike oporavka – od istezanja, masaža, prehrane i slično, a rješenje je možda tamo gdje niste očekivali.

Istraživanje objavljeno u International Journal of Sports Medicine a provedeno na Univerzitetu Zapadna Australija tvrdi da je plivanje vrlo dobra metoda za oporavak od treninga visokog intenziteta. Naime, istraživanje je provedeno na 9 kvalitetnih triatlonaca koji su  nakon treninga koji se sastojao od 8×3 minute trčanja na 85%-90% od VO2max imali dva modaliteta oporavka.

U prvom slučaju su 10 sati nakon trčanja odplivali 2000 metara a u drugom slučaju odmarali u ležećem položaju. 14 sati nakon toga su u oba navrata  trčali visokim intenzitetom do otkaza. U prvom slučaju triatlonci su u prosjeku trčali 13 minuta i 50 sekundi do otkaza a u drugom slučaju 12 minuta i 8 sekundi što iznosi čak 14% razlike. Istraživanjem se ustvrdilo da je razina c-reakcijskog proteina u tijelu niža nakon plivačkog oporavka a za CRP se zna da je marker upalnog procesa u tijelu.

 

Mnogi triatlonci već znaju da se nakon napornog trčanja najljepše i najefikasnije “raskiseliti” plivanjem a sada za to postoji i znanstveno utemeljen dokaz.

Comments are closed.