Home » Prehrana sportaša » Prehrana i izdržljivost

Prehrana i izdržljivost

 

Prehrana i izdržljivost

 

Više je ciljeva  pravilne prehrane kod triatlonaca ili sportaša u sportovima izdržljivosti  - podiže kvalitetu treninga, ubrzava oporavak, održava zdravlje, podiže kvalitetu života. Istraživanja su definirala mnogo nutricionističkih parametara koji potiču postizanje ovih ciljeva.  Da bi se spoznaje najnovijih znanstvenih istraživanja uobličila u praktičnu  svakodnevnu primjenu potrebno je redovitio slijediti određena pravila pravila.

Posebnu korist sportaši mogu imati kvalitetnijim unosom makronutrijenata. Preporučena prehrana jebogata ugljikohidratima (7-10 g/kg), umjerena s proteinima (1.2 – 1.7 g/kg), I siromašna s mastima.

 

Ukupni unos kalorija je često prenizak što dovodi do gubitka težine, loše adaptacije na trening, slabijih rezultata, bolova u mišićima, infekcija dišnih puteva I ostalih simptoma pretreniranosti.

Unos ugljikohidrata prije , za vrijeme I nakon treninga direktno utječe na izvedbu sportaša. Preporuke za unos ugljikohidrata su 1g/kg jedan sat prije treninga, 30-60 g/h za vrijeme treninga I 1.5 g/kg odmah nakon treninga. Upotreba sportskih napitaka je preporučljiva jer oni mogu nadoknaditi potrebu kako za tekućinaom tako I za ugljikohidratima.

Zbog činjenica da se sportaši mnogo znoje, pravilna hidracija je kritična za održavanje visoke razine treninga. CIlj je u što većoj mjeri nadoknaditi gubitak tekućine. Preporuka je uzimati 0.5-0.7 l tekućine oko 2 sata prije treninga, oko 0.5 l tekućine 15 min  prije treninga I barem 0.2 l svakih 15 min treninga.

Nakon treninga treba nadoknaditi gubitak tekućine (kroz sljedećih 2 – 3 sata) unosom  barem 0.8 l tekućine za svaki izgubljeni kilogram tjelesne težine.

Unos Natrija I ostalih elektrolita se mora uzeti u obzir jer balnsiran status elektrolita igra ključnu ulogu u pravilnoj hidraciji.

 

Ograničene su spoznaje o unosu mikronutrijenata u sportaša. Potreba za povećanim unosom  vitaminia I minerala u sportovima izdržljivosti je jasna. Koristan je unos B vitamina I antioksidansa .

 

Brojni su suplementi prehrani na sportskom tržištu. Treba biti oprezan pri odabiru ovih preparata u svakodnevnoj prehrani. Tako su najpopularniji suplementi antioksidansi, glutamine, BCAA Itd…

Comments are closed.